viernes, 18 de noviembre de 2016

ELS NOSTRES PRIMERS REPTES




Aquest any estem incloent altres àmbits als canvis metodològics iniciats l'any passat. Hem estat tan enfeinats tots plegats que no hem pogut parar per anar-vos explicant el que fem, però no volem que acabi el trimestre sense fer-ho.
El que ens plantegem a primer és aconseguir petits reptes. Per això hem d'estar atents al que volem saber, al que ja sabem, on trobar la informació que ens falta i com utilitzar la que tenim amb els aprenentatges i les experiències de classe.
Alguns d'aquests reptes han estat:

 Fer un arbre genealògic

Per aconseguir aquest repte, hem treballat la família, les diferents generacions, les persones que poden compondre una família i la relació entre elles. També hem vist què és i com es fa un arbre genealògic.


       


Hem fet un estudi dels membres de la nostra família i hem elaborat un gràfic de les feines que desenvolupen els nostres pares i també, amb un mapa, ens hem adonat que les nostres famílies procedeixen de diferents llocs.

       

      

      

      

Utilitzar els sentits per descobrir quin és l'objecte amagat

Per aconseguir aquest repte, hem treballat quants sentits tenim, on es troben i per a què serveixen. Després, hem manipulat les capses sensorials, a través de les quals hem anat percebent les diferents sensacions que notàvem amb cada sentit.




Totes aquestes sensacions, les hem anat escrivint en una graella de dades. Totes juntes ens han permès arribar a una conclusió.






Descobrir paraules i normes per utilitzar les lletres treballades


Hem buscat fotografies d'objectes o situacions, el nom de les quals s'escriu amb una lletra determinada.









Tallers de l'àmbit lingüístic

Cada taller ha estat un nou repte a superar, tant en català com en castellà:aparellar paraules amb adjectius, respectant la concordança i un significat coherent, aparellar sinònims, buscar contraris, escriure els singulars o els plurals......També hem treballat el vocabulari i l'expressió escrita fent llistats de paraules que es trobem tot observant un objecte o dibuix, fent rodolins, endevinalles i creant petits textos lliures.







               


                

              


En l'àmbit matemàtic, el repte és la resolució diària de problemes aplicant les habilitats que anem treballant.
Les monedes ens ajuden a aconseguir l'habilitat de comptar (2 en 2, 5 en 5, 10 en 10...), a sumar i restar. Comprem, venem, tornem canvi......




També utilitzem les calculadores.



L'Hort
Aquest repte és per tot l'any. Hem de treballar a l'hort i cuidar-lo com cal per poder fer la collita d'hivern i la d'estiu.
Per això vam fer una sortida a una masia del Bages, perquè un pagès ens expliqués les cures que ha de tenir un hort, i com ho hem de fer.

 

        


Ens van donar planter d'enciam pel nostre hort de l'escola. I vam conèixer i tastar diferents verdures i hortalisses.

      

Un cop a l'escola, hem començat a treballar-hi



Cuidar la “Mascota” de la classe

 


També tindrem nous reptes de cara a Nadal: preparar el festival per als pares, cuidar el Tió.....
Però com que encara no us podem explicar com ens van, ho farem més endavant.

FINS AVIAT!!!!!!








No hay comentarios:

Publicar un comentario